Tažné zařízení pro Škoda Fabia II.

Dovolte, abych Vás seznámil s technologií tažného zařízení Fabia 2 https://www.amsa.cz/Fabia-II. Úvodem musím konstatovat, že motorizace tohoto uvedeného vozu, jeho maximální hmotnost je limitující pro vlečení velkých a těžkých vleků, jako jsou podvaly, karavany. Vše se samozřejmě odvíjí od myšlenky, co chceme za takovýmto vozem vléci a k čemu nám bude sloužit. Abych tedy přešel přímo k věci. Škoda Fabia je sama o sobě výborné vozidlo do městského provozu jak velikostí, tak i spotřebou paliva. V případě potřeby tažného zařízení je potřeba si uvědomit jaký vozík (vlek) budeme vléci a k jakým potřebám jej budeme využívat. Sám mám na svém voze odnímatelné tažné zařízení. To hlavně z toho důvodu, že povětrnostní vlivy při odejmutí tzv. „koule“ má kovové části pramalý vliv. Montáž takového tažného zařízení je nutné nechat na akreditované servisní firmě, která Vám odborně vše namontuje a administrativně podloží. Na příslušném dopravním inspektorátu pak není se zapsáním tažného zařízení problém! Poplatek za takové zapsání je nyní 50,- Kč.

tažné zařízení Westfalia

Další otázkou montáže tažného zařízení je bezpochyby elektroinstalace. je třeba si uvědomit, že dnešní vozíky, karavany, podvaly a jiná tažená zařízení mají ve většině případů sedmi pinovou zástrčku. Provádí se ale také montáž třinácti pinové. Ta je z hlediska Karavanu výhodnější, ale také poněkud dražší už z hlediska nutné diagnostiky servisní firmou pro koncern Volkswagen, do kterého naše Škoda spadá. Diagnostika se provádí u těchto a novějších vozů z toho hlediska, že v dnešní době nízkoobjemových přeplňovaných vozů dochází při vlečení k větší zátěži agregátů a jejich většímu zahřívání. Diagnostikou tedy akreditovaná firma nastaví palubní počítač tak, že automobil zjistí připojení vlečného vozíku a spouští pak rychleji automatické ochlazování (sahara).

tažné zařízení Galia

Ale zpět k tažnému zařízení. Možností pro montáž je mnoho a já bych pro tentokrát vybral z široké nabídky odnímatelné tažné zařízení od výrobce Westfalia. U tohoto uvedeného tažného zařízení je maximální zatížení 1200 Kg. Vertikální zatížení čepu (koule) je uveden limit 89 Kg. Na tyto parametry si musíme při pořizování jakéhokoliv tažného zařízení dát pozor. V případě tažení malého vozíku, či menších finančních možností bych doporučoval montáž tažného zařízení od výrobce GALIA. U tohoto produktu ale musíme brát v potaz maximální zatížení a to je limitováno 1000 Kg a vertikálním zatížením čepu (koule) 50 Kg. Obě tyto varianty splňují normy stanovené k bezpečnému provozu na pozemních komunikacích a určitě splní i Vaše stanovené požadavky na tažení vlečného vozíku dle Vašich představ. Další varianty tažného zařízení pro auto Fabia si můžete prohlédnout na našem webu. Doporučuji přenechat montáž autorizovanému servisu. V případě, že se chcete obrátit na neautorizovaný servis, který určitě odvede stejně dobrou práci, dejte si pozor na záruky a na technologii firmou montovanou, aby splňovala vše potřebné pro bezproblémový zápis do velkého technického průkazu. Mnoho krásných a bezpečných kilometrů.